קול קורא להגשת הצעות מחקר בנושא תחבורה חכמה לשנת 2023

קרןמשרד המדע והטכנולוגיה
מדינהIsrael
סוגResearch Grants
תאריך אחרון05/09/2023
פקולטהEngineering, Exact Sciences, Humanities, Social Sciences
תיאור

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ביחד עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פועלים לקידום פעילות מחקר יישומי באקדמיה ומכוני המחקר לצרכי ישימות לאומית בתחום התחבורה החכמה. למען הסר ספק,  על המחקרים להיות בעלי היתכנות יישומית

להקלטת וובינר מיום 17.7.23: https://istrc.net.technion.ac.il/2023/07/11/webinar-17072023/ 

 

להלן תחומי העדיפות ונושאי המיקוד של קול קורא זה:

 

תחבורה חכמה

  • ניהול ובקרת תנועה
  • אמצעים טכנולוגיים ומדיניות להפחתת גודש, תאונות וזיהום אוויר
  • שירותי תחבורה חדשניים לקראת Mobility as a Service
  • אמצעים לצמצום השימוש ברכב פרטי
  • פתרונות לוגיסטיים עירוניים חדשניים
  • היערכות לעידן האוטומטי והמקושר: טכנולוגי, מדיניות, רגולציה
  • מנגנון שינוי התנהגותי לצמצום השימוש ברכב פרטי
  • קידום צדק חברתי בשירותי תחבורה וניידות לכולם
  • שימוש בנתוני עתק ובינה מלאכותית בניהול, מידול ותכנון
  • אסטרטגיות ניהול מסדרונות בכביש מהיר
  • אסטרטגיות מתקדמות לבקרת אותות תנועה, בקרת אותות מסתגלת עבור צמתים, עורקים ורשתות
  • אופטימיזצית ביצועי רשת בהינתן רכבים מקושרים ואוטומטיים
  • שימוש בתשתיות תקשורת סלולר ו/או לווינים והרלוונטיות שלהן לכלי טיס/כטב"ם
  • הגדרת דרישות טכניות לפיתוח ורישוי של מערכת אוטומטית (אוטונמיה ברמה 4) להפעלה של מערכות רב-כטב"ם
  • שיטות מתקדמות ואוטומטיות למסירת מטען המשונע ע"י כטב"ם
  • שילוב כלי טיס מטיסי נוסעים וכטב"ם בתוך מרחב USPACE ודרכי אינטגרציה עם שרותי ATM קיימים
  • מוכנות הציבור לקבלת שירותי שילוח אוטונומיים
  • תחומים נוספים רלבנטיים.

 

תשתיות תחבורה
1)         מודלים תחבורתיים, תכנון וניהול תנועה

2)         בטיחות משתמשי הדרך

3)         אחזקת תשתיות

4)         הקמת תשתיות

5)         הטמעת עקרונות כלכלה מעגלית

6)         אגרגטים ומענה למחסור בחומרי גלם

7)         סביבה

 

בטיחות תחבורה

  • בטיחות כלי רכב הולכי רגל במעגלי תנועה
  • בטיחות הולכי רגל בצמתים ראשיים (מרומזרים או לא)
  • צמצום חצייה באור אדום
  • בטיחות הולכי רגל בפנייה ימינה חופשית
  • בטיחות בצירים עם הסדרי העדפה לתחבורה ציבורית
  • בחינת חלופות לניהול תנועת משאיות בדרכים (בינעירוניות ועירוניות), כולל ההשלכות התנועתיות, הכלכליות והבטיחותיות
  • ניצול יעיל של השוליים בדרכים בין עירוניות
  • שימוש בבינה מלאכותית לשיפור הבטיחות
  • תחומים נוספים

סך כל התקציב לקול הקורא הינו 3.5 מיליון ש"ח. 

 

 

מימון:500,000 ש"ח סה"כ 

תקופה: 3 שנים 

 

מועד הגשה לרשות המחקר זהה למועד ההגשה למשרד.

קבצים מצורפים
קישורלאתר
עדכון אחרוןעדכון אחרון: 25/07/2023
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>