קול קורא מס' 24/9.2025 למחקר בנושא "השפעות בינה מלאכותית יוצרת על תלמידים ועובדי הוראה: חקר מגמות, דפוסים והשפעות

קרןמשרד החינוך
מדינהIsrael
סוגResearch Grants
תאריך אחרון24/11/2025
פקולטהEngineering, Exact Sciences, Humanities, Life Sciences, Medicine, Social Sciences
תיאור

המחקר הנדרש בשלב זה הוא בעיקרו חקר מגמות, דפוסים והשפעות, במטרה להבין את הממשק המורכב בין תלמידים, מורים והורים לבין טכנולוגיות חדשות שיש בו בכדי להניח תשתית מדיניות ומעשית להמשך שילובם של כלים אלו במערכת החינוך.

א. דפוסי שימוש: המחקר יתמקד במיפוי ובאפיון דפוסי השימוש לאורך זמן של תלמידים מגיל 13-18 ומורים בבינה מלאכותית יוצרת, לרבות סוגי שימוש (חיפוש מידע, ייעוץ, סוכנים, יצירת תוכן,) כמות השימוש והאופנים שבהם השימוש משולב בחייהם של ילדים ובני נוער

ב. השפעות: המחקר יבקש לבדוק את ההשפעות האפשריות של השימוש בבינה מלאכותית יוצרת, בטווח הקצר והבינוני, על מגוון היבטים

ג. יצירת פרופילים של משתמשים וגזירת משתנים ועקרונות המשפיעים על התנהגות מסתגלת לעומת כזו שאינה מסתגלת
 

 

מימון: 500,000 ש"ח סה"כ 

תקופה: 3 שנים 

 

מועד הגשה לרשות המחקר: 17.11.25

 

 

קבצים מצורפים
קישורלאתר
עדכון אחרוןעדכון אחרון: 29/09/2025
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>